onsdag 19. september 2012

Boller

I dag var en ny dag i praksis som ergoterapistudent og denne gangen gjorde vi faktisk ergoterapistudentaktiviteter og ikke samtalepartneraktiviteter. Aktivitøren våres var endelig der og hjalp oss. Først tok vi med oss fem av damene ut i Trondheimshøsten og gikk tur. Vi var ute i nærmere en time og damene storkoste seg. Når vi kom inn igjen var det tid for lunsj. Da hadde de baket noe hvetebakstgreier og kokt kaffe. Etter lunsj var det tid for trim! Da tok vi med oss 10 av damene der ned i kjelleren og hadde en times tid med eldretrim med de.

De sier og gjør så mye rart at man blir helt satt ut noen ganger, men å se hvor mye de koste seg når de gikk tur eller var med på trimmen var veldig godt å se. I dag føler jeg at jeg har gjort noe viktig for noen, og det er en god følelse.

Når vi var ferdig i praksis dro Malin hjem til Fredrikstad og jeg og Linn dro hjem til meg for å lage fiskesuppe. Hun hadde ikke spist fiskesuppe før, men det sa ikke hun til meg før etter hun hadde spist masse. Haha. Heldigvis likte hun den veldig godt! Etter fiskesuppa fikk vi lyst på mer gjærbakst så vi dro på butikken og handlet inn til boller. Nå, seks timer etter har vi laget en svær bolledeig, hatt masse tålmodighet slik at den har fått hevet masse og laget fire brett med boller. Vi laget vanlige boller, kanelboller og boller med krem i. Yummyumm.


(Mikser ikke bolledeig altså. Det er vanlijekremen)

Dagens siste gode gjerning ble å invitere Solveig over på bolle og te. Alt i alt en koselig dag med mange gode gjerninger. Det liker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar