tirsdag 4. september 2012

MAT

De siste dagene har jeg virkelig tatt meg sammen og vært litt husmor. På søndag laget jeg deilige, grove bananmuffins som jeg tinte ned og nyter nå. Namnamnamm.. Fant oppskrift på nettet da vettu. 

180 g grovt mel
50 g havregryn
60 g hvetemel
4 ts bakepulver
3ss sukker
1ts vaniljesukker
3dl melk
5 ss olje
1 egg+ lit sukker
1 banan

Kanel og havregryn til topping
Lag eggedosis.Ta i knust banan samt det bløte.
Deretter det tørre.
200 grader -25 min

Akkurat det steget med å lage eggedosis ble litt vanskelig, (Du har ikke sendt med meg alle delene til håndvispen, Mamma!) men ellers gikk alt etter planen. Jeg har gitt noen til Jonas også, og i dag spurte han om jeg hadde fler og om han kunne ta en eller to før trening, så de falt tydeligvis godt i smak!


Til middag i dag ble det ris, brokkoli, gulrot, paprika og hvitløksmarinerte scampi. Åh, det er så deilig med mat som lager seg selv. Jeg bare hev alt i en ildfast form i ovnen og satt på litt ris. Easypeasy. Det var namm i munnen min, men det lukter ikke akkurat namm på kjøkkenet nå... 


(Dersom du var interresert i hva jeg spiser...)

Ellers ble det en tur til på IKEA i dag, så jeg kan nå kalle meg stamkunde og lommekjent. Skulle ikke ha så mye, endte opp med litt mer, men slapp av Pappa; jeg trengte alt.

Nå skal husmora bort til vaskeriet og flytte klærne fra vask til tørk også vaske ferdig doen her på hybelen. Jeg har blitt flink.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar